“Sentralstimulerende magasin”: En hybrid mellom tidsskrift og reportasjemagasin. Dypjournalistikk som “avdekker isfjellene i vår tid”. Tar for seg vitale utviklingstrekk innen kultur, politikk, økologi og trosliv i lys av kirkens dyphistorie.
Via STREK når annonsører ca 10 000 lesere, hvorav et stort antall ledere i norsk kirkeliv – prester, pastorer, biskoper, menighetsrådsmedlemmer osv. STREK leses av engasjerte medlemmer i Den norske kirke, og av katolikker, metodister, medlemmer i pinsebevegelsen og flere andre frikirker.
Kåret til Årets Fagblad av Fagpressen i 2010.
Vinner av Fagpressens Designpris i 2009.
Hederlig omtale i kåringen Årets forside i Fagpresseprisene 2016.
Innkjøpt av Kulturrådet til alle norske folkebiblioteker i en årrekke fra 2011.
Opplag: 3 873
Strek Media AS
Aksell AS